14.8.09

düşündümde..

Hayatım öle pek iç açıcı değil.Neye dokunduysam kırılıp milyonlara ayrılıyor aniden..İsteyemiyorum artık o derece.Belkide istemeyi bilmiyorumdur..
Gerçekten birşeyler yapabilmeli ama..
bir adım atmak bile değil ,belki sadece düşünmek oadım atabilirmiyim diye düşünmek...
Ben bütüncü biri-idim.Yani değişim olucaksa aniden olsun,timden olsun bir dk da çok şey değişebilir diyordum ve genellemeye katıyordum herşeyi.Evet aklınıza gelen en ince ayrıntısına kadar herşey..
Ama geçenlerde eleştirel günlüğün kadının faşisti yazısına yaptığım bir yorum vardı.Bir çözümü var mı? varsa ben göremiyorum diye..Eleştirl günlüğün bana ithafen verdiği cevap düşünmeme neden oldu:
Bunun icin “çözüm var mı? ben göremiyorum” diyoruz. Cunku cozum diyince biz buyuk bir kerelik donusumler bekliyoruz. Yok oyle degil. Kucuk kucuk seylerle baslamali bu. Ve bu kucuk seyler buyuk devrimler gibi “nesnel ve oznel kosullarin hazir olusunu” beklemeyi de gerektirmiyor. Bu kucuk seyler “hemen- simdi” diyor.
evet farkettim ki ben herşeyde büyük değişimler bekliyorum.mesela diyorum ki şunun olması için şunun olması gerek başka türlü olmaz bu başka yolu yok..olmadığında da kendimi yıpratıyorum yıllarım ve çabalarım boşa gidiyor..
ben sanırım bende ki en büyük sorunu buldum.artık küçük şeylerle başlamayı planlıyorum.hayatıma küçük rötuşlar getirerek..mesele ilk önce artık somurtmamayı ve kendime acımamayı öğrenebilirim..
küçük şeyler beni büyük hedeflerime ulaştırır mı bilmem ama denemekten zarer gelmez..

"yorumu okuyana kadar büyük birkerelik çözümler bekleyen imkansızcı biri olduğumun farkında değildim..farkındalığı sağladığı için eleştirel günlüğe teşekkür ediyorum..umarım bu farkındalık bana yeni soluklar kazandırır..zira buna ihtiyacım var.."

2 yorum:

K®HAN dedi ki...

büyük değişimleri yekpare sanıyoruz biz evet.
bir de o değişimin içinde bulunana sorsana.
kaç türlü aşamadan geçtiler
ayrıntılar kaç parça?
denemeler yanılmalar...
birdenbire midir
bak şu televizyonun icadına?

“Su isteyen birine su kabından su boşaltmak ve güler yüzle kardeşinle konuşmak da olsa hiçbir hayrı küçük görme.“
[Ebû Davud, Libâs, 28; Nesâî, Sünenü’l-Kübrâ, nr. 9694.]
teşekkür ediyorum,
eleştirel günlüğe ve sana

merve* dedi ki...

ben de sana teşekkür ediyorum..güzel yazıların ve güzel yorumların için :)